AI & WINE | המדריך המלא של מנו וינו
WhatsApp
כפתור הקפץ למעלה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

*פעם ראשונה שלי כאן / נרשמתי בחנות ועליי להשלים כאן

להרשמה

AI & WINE

בינה מלאכותית ויין

אי אפשר כבר לברוח ממנה- הבינה המלאכותית כאן ועושה רושם שהיא הולכת לשנות לנו את החיים בכל כך הרבה היבטים, כך שגם אם אתם מאלו שמסתייגים ממנה כדאי שתתנו לה הזדמנות….

אבל איך זה קשור אלינו? אז מסתבר שגם בתעשיית היין, אחת התעשיות העתיקות בעולם התחילו לנצל את כלי הבינה המלאכותית כדי לשפר היבטים שונים של ייצור יין, גידול ענבים, הפצה וחווית לקוח.

 

ננסה לעשות את זה בקצרה:

 

*ניהול כרם:

 

ניתוח וחיזוי: בינה מלאכותית יכולה לנתח נתוני מזג אוויר תנאי קרקע ונתונים ספציפיים לכרם כדי לחזות את הזמנים הטובים ביותר לשתילה ובציר הענבים. זה עוזר לייעל את איכות הענבים ואת התפוקה.

זיהוי מחלות:  המערכת יודעת לזהות מחלות ומזיקים בכרמים על ידי ניתוח תמונות של גפנים. זה מאפשר התערבות מוקדמת ומפחית את הצורך בטיפולים כימיים.

 

*ייצור יין:

 

בקרת תסיסה: אלגוריתמי AI יכולים לנטר ולשלוט בתהליכי התסיסה על ידי ניתוח נתונים כגון טמפרטורה, רמות pH ותכולת סוכר. זה מבטיח עקביות בייצור היין וממזער קלקול.

פרופיל טעם: בינה מלאכותית יכולה לנתח תרכובות כימיות ביין כדי ליצור פרופילי טעם ולהציע יחסי מיזוג ליצרנים כדי להשיג מאפייני טעם רצויים.

 

*בקרת איכות:

 

ניתוח חושי:  

איכות יין מוערכת בדרך כלל על ידי פאנל חושי המורכב ממומחים מיומנים אשר בוחנים את צבע היין, הארומות והטעמים שלו. 

באמצעות הבינה המלאכותית יצרו "אף אלקטרוני" אשר מטרתו היא לנתח פרופילי ארומה הקיימים בכל סוגי היינות האפשריים, על ידי רישום אותות המופקים מתערובת הגזים ביין, בדיוק כפי שעושה האף האנושי שלנו. אלא שיש הבדל גדול אחד –  בשל הרגישות הגבוהה שלו, האף אלקטרוני מצליח לסנן ולהתעלם מריחות וטעמים של מים ואתנול, ומנתח רק ארומות ספציפיות. 

ואם האף לא מספיק אז תדעו שיש גם "לשון אלקטרונית" שיודעת לזהות טעמים, זני ענבים, רמות סוכר, כמות אלכוהול מדוייקת ועוד….



זיהוי תווית: הבינה המלאכותית יודעת גם  לזהות פגמים בתווית ולהבטיח תיוג מדויק על בקבוקי יין. היא יכולה לעזור לאמת את האותנטיות של בקבוקי יין באמצעות זיהוי תמונה וטכנולוגיית בלוקצ'יין, להפחית את הסיכון של יינות מזויפים להיכנס לשוק.

 

המלצות לקוחות: מנועי המלצות המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים להציע יינות ללקוחות על סמך העדפותיהם ורכישות קודמות שלהם, ולשפר את חווית הקנייה המקוונת.



זה רק על קצה המזלג… 

 

# ובמילים שלנו: שום אף אלקטרוני או לשון אלקטרונית לא יכולים להחליף את החוויה האנושית של שתיית יין