ולנטיינז | איך לבחור את היין הנכון | מגזין מנו וינו
WhatsApp
כפתור הקפץ למעלה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

*פעם ראשונה שלי כאן / נרשמתי בחנות ועליי להשלים כאן

להרשמה

ולנטיינז

בין אם זה נראה לכם כמו חג ממוסחר ומטופש ובין אם אתם רואים את עצמכם כחלק בלתי נפרד מחגיגות האהבה שלו, וולנטיין מתקרב ומגיע ואין לנו איך לברוח מזה. לא נצליח להתחמק מהשוקולדים, מהפרחים ומהמוני המרצ׳נדייז שמגיעים בצורות של לבבות. לא משנה אם אתם בזוגיות או לא, סביר להניח שבקבוק יין יונח על שולחנכם ב-14 בפברואר. אז מה היין הטוב ביותר לשתות ביום הזה? 

נכון שבוולנטיין נהוג ללגום ביחד איזה מבעבע טוב או אולי יין קינוח מתקתק שמתאים לשוקולדים, אבל אנחנו רוצים לתת לכם דווקא כיוון אחר: הידעתם שיין אדום מעלה את החשק המיני? כן, כן, מחקרים רבים מוכיחים שתרכובות מסויימות המצויות ביין אדום אשכרה מתפקדות כאפרודיזיאק ומעוררות חשק מיני. עם זאת, חשוב לזכור שיין אדום גם משכר, והשתכרות יתר עשויה להוביל ל… ובכן - ביצועים לא מדהימים במיטה. אז במיוחד בשביל יום האהבה, אצרנו עבורכם רשימה של  ארבעה יינות אדומים מפתים במיוחד עם אחוזי אלכוהול נמוכים יחסית, שאם תפתחו אותם בערב רומנטי, מובטח לכם לילה מופלא, טעים, נעים וארוך מאוד…

 

-פסקווא מונטפולצ'יאנו ד'אברוצו, איטליה: מונטפלוצ׳יאנו הוא זן אדום שמקורו בעמק פלינה שנמצא במרכז אברוצו שבדרום איטליה. היינות העשויים מהענב הזה לרוב יהיו מלאים שכן הוא מאופיין בפוליפנולים רבים ואנתוציאנינים שמעניקים לו צבע אדום מפתה במיוחד. יין יחסית לא מחייב, אלגנטי ופירותי עם חמיצות עדינה וסיומת ארוכה.

לאיזה זוג: הלא מחוייבים

עם איזה אוכל: פסטה עם עגבניות או בשר, פיצה קלילה, או סלט אנדיב עם גבינה כחולה.

 

-פמייל בורגייר פינו נואר, צרפת: כבר 6 דורות שמשפחת בורגייר מייצרת יינות נהדרים באזור טוריין שבעמק הלואר. היין הזה הוא לא פינו נואר קלאסי ואולי יזכיר דווקא יינות יותר ים-תיכוניים. הוא יין משמח, קליל ופירותי עם ארומות פירות אדומים בשלים ועסיסיים, ליקריש ועשבים. מדובר ביין צעיר שישמח אתכם לצד ארוחה חורפית קלילה, ומומלץ לקרר אותו מעט לפני ההגשה.

לאיזה זוג: הרומנטיים

עם איזה אוכל: סלטים מרעננים, פטה כבד או כבדים מוקפצים.

 

-ברון ד׳ארניאק 1979, צרפת: יין מענבי סירה וגרנאש מאזור לנדוק רוסיון שבצרפת, שמביא איתו ארומות פירות יער שחורים, עור, אדמתיות, מעט דבש ומינרליות נעימה ומאזנת. אתם יכולים לשתות אותו לצד צלחת גבינות מושקעת עם פירות ודבש או לצד בשר צלוי, כך או כך - ההנאה מהיין הרך והפירותי הזה - מובטחת.

לאיזה זוג: הצ׳יזיים

עם איזה אוכל: צלחת גבינות, בשר צלוי