איך נקבעים המחירים של יינות שאבלי? | מנו וינו
WhatsApp
כפתור הקפץ למעלה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

*פעם ראשונה שלי כאן / נרשמתי בחנות ועליי להשלים כאן

להרשמה

איך נקבעים המחירים של יינות שאבלי?

שאבלי הוא אזור השוכן בפינה הצפון-מערבית של בורגונדי בצרפת, ובו מיוצרים יינות מענבי שרדונה. שלא כמו יינות שרדונה אחרים, בשאבלי כמעט ולא נעשה שימוש ביישון בחביות עץ, והתוצאה היא יינות שונים מאוד בסגנון ופרופיל הטעמים מאשר אלו המיושנים בעץ.

יינות משאבלי לרוב מתוארים כבעלי ארומות הדריות עם פרחים לבנים, יבשים עם גוף קליל וטעמים של הדרים, אגסים ומינרליות מורגשת. שרדונה משאבלי כמעט ולא יקבל טעמים של חמאה, מאפיין של שרדונה שמיושן בעץ. למעשה, אחד מהסממנים הרצויים בשאבלי איכותי הוא סיומת ארוכה ומעקצצת של חמיצות גבוהה ומינרליות.

איכותו של השאבלי ידועה כנגזרת של האדמה והאקלים של האזור, ובהתאם לכך נקבעים גם המחירים:

כדי להכיר את השאבלי הטובים ביותר, צריך ראשית כל להבין איך יינות צרפתיים מסווגים. אפלאסיון בצרפת הוא כינוי מקור המוגדר ומוגן לפי החוק, ומשתמשים בו כדי לציין היכן גדלו הענבים בהם משתמשים לייצור היין. בשאבלי, ככל שהאפאלסיון מצומצם יותר (כלומר, מצויינת חלקה קטנה וספציפית יותר) - כך עולה איכותו של השאבלי, וכמובן - גם המחיר.

כדי לעשות לכם חיים קצת יותר קלים, הכנו לכם רשימה של דרגות הסיווג של השאבלי, מהנמוך לגבוה, עם רשמי הטעימה הכלליים של כל סיווג:

Petit Chablis AOP

האזור החיצוני של העיירה שאבלי הוא חלק מהאפלסיון של פטיט שאבלי. מאחר והאזור מכיל נופים שונים ובהם מדרונות, עמקים או כרמים שפונים לצפון, יינות פטיט שאבלי נוטים לחמיצות גבוהה וטעמים הדריים. אלו הם יינות שכיף לשתות כשהם עוד צעירים, שנה או שנתיים לאחר שיצאו לחנויות.

מה אצלנו:

ברוקרד פטי שאבלי

 

Chablis AOP

האזור הקרוב יותר לכפר שאבלי מהווה את האפלסיון העיקרי של שאבלי. רוב היינות האלו הם שאבלי בסיסיים, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להיות מעולים. הטעמים יהיו של הדרים, אגסים והם יהיו הרבה יותר מינרליים, בעיקר בשל אדמת הגיר הלבן ואבן הסיד שמאפיינת את אזור הגידול שלהם.

מה אצלנו:

ברוקרד שאבלי;



Premier (1er) Cru Chablis AOP

שתי הדרישות העיקריות של האפלאסיון פרימייה קרו הם מיקום טוב אל מול השמש ונוכחות גבוהה יותר של סלע חוואר וגיר באדמה. ליינות האלו יהיה פרופיל פרי גבוה ועשיר יותר עם ארומות קרמבולה ולימון ומינרליות אף גבוהה יותר. רק כ-15% מכרמי שאבלי נקראים פרימייה קרו ומתוכם כ-40 כרמים עם חלקות בעלות שם המפורסם על הבקבוק. בין החלקות המפורסמות של הפרמייה קרו יש את Montée de Tonnerre, Mont de Milieu, Vaillons, ו-Fourchaume.

מה אצלנו:

ברוקרד פרמייר קרו שאבלי

 

Grand Cru Chablis

לאפלסיון זה יש רק מדרון אחד עם 7 חלקות בלבד. כרמי הגראן קרו ממוקמים מסביב לנהר הסריין (serein) שבכפר שאבלי. לכרמים יש חשיפה דרומית לשמש ובמדרון יש אדמת חוואר - תנאים אידיאליים עבור ענבי שרדונה. שאבלי גראן קרו משתנים בפרופיל הטעמים שלהם בהתאם לחלקות השונות וטכניקות הייצור של היננים השונים. חלק מהיצרנים נוטים ליישן את השאבלי גראן קרו בעץ, תהליך שהופך את השאבלי למלא בטעמים ולעתים אף לשמנוני ומעושן. ארומות הפרי בשאבלי גראן קרו נעות בין קליפת תפוז, משמש ופסיפלורה ועד לטעמים יותר מתובלים כמו מחית תפוחים או קליפת בוטנים.