העולם ורוד - איך מתאימים רוזה לאוכל? | מנו וינו
WhatsApp
כפתור הקפץ למעלה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

*פעם ראשונה שלי כאן / נרשמתי בחנות ועליי להשלים כאן

להרשמה

העולם ורוד - איך מתאימים רוזה לאוכל?

אנחנו די בטוחים שגם אתם שמתם לב שבשנים האחרונות מדפי היין בחנויות נצבעו בורוד, וזה קשור לזה שיותר ויותר ישראלים הבינו שרוזה הוא כבר מזמן לא רק יין קיץ פשוט וחדגוני. יינות רוזה, בדומה לאחיהם הלבנים והאדומים, מציעים מנעד רחב של יינות, שמתאימים לאירועים שונים ולמגוון אינסופי של מאכלים.

 

אז בין אם הוא קליל או בעל גוף מלא, טאניני או חמצמץ, יבש ומינרלי או פירותי ומתקתק - לכל רוזה המאכלים המתאימים לו. אספנו עבורכם כמה קטגוריות שונות של יינות רוזה ואת האוכל שהכי מתאים לצדם:

 

1- יינות רוזה מפרובאנס - כל דבר עם גבינה: פרובנס נחשבת לבירת הרוזה העולמית, והיינות שמיוצרים בה הם ברובם יבשים, פריכים, מרעננים, עם חומציות גבוהה מחד ופירותיות מאזנת מאידך. כמעט כל גבינה תוחמא מרוזה יבש שכזה, החל מגבינות קשות כמו קומטה וגאודה מיושנת ועד לגבינות רכות ומסריחות כמו ברי, קממבר וגבינות כחולות. אם תוסיפו לצד אלו גם שרקוטרי, סלט קליל, או פירות חמצמצים ומלאי טעם כמו ענבים, אוכמניות או מלון - תקבלו תמונה מלאה בצבעים וטעמים המשלימים זה את זה.

אז מה שותים? רוזה אקס; M מינוטי; קאפריס רוזה

 

2- יינות רוזה בעל גוף עשיר וארומות פרי -מאכלים עזי טעם: יינות רוזה בסטייל שכזה יביאו עמם ארומות פרי חזקות ולעתים גם אחוזי אלכוהול גבוהים יותר, אך מאחר וההשרייה עם הקליפות קצרה יחסית ליינות אדומים, טאנינים כמעט ולא יורגשו בהם. הם יחמיאו למאכלים המתובלים באנשובי, שום או זעפרן, והם יהיו אידיאלים לצד ברוסקטות עם טפנד זיתים, סלט ניסואז, פטה כבד, טרין חלקי פנים וכבש מתובל.

אז מה שותים? TREVENEZIE פסקווא רוזה; סומק רוזה; ל׳אוסטל קאז רוזה

 

3- יינות רוזה עם מינרליות פריכה - מאכלי ים: יינות רוזה לא חייבים להיות מאוד פירותיים, הם יכולים להיות גם מינרליים מאוד. יינות רוזה מינרליים יביאו עמם לעתים קרובות ארומות ים וטעמים מלוחים שיושלמו על ידי מאכלי ים נאים כמו אויסטרים, סשימי או שרימפס חלוט וגם כאלה מבושלים כמו סטייק דג לבן או לובסטר.

אז מה שותים? אלנטו רוזה; כישור רוזה

 

4- רוזה עם פירותיות מתקתקה- אוכל אסייתי חריף: יינות רוזה פירותיים במיוחד אמנם ילכו טוב כיינות לצד קינוחים, אבל האופן המושלם לצרוך אותם הוא לצד מאכלים אסיאתיים חריפים במיוחד.

אז מה שותים? עמק האלה אוורד רוזה; פלם רוזה

 

5- רוזה מבעבע - מאפים ומתוקים: הקטגוריה הזאת מהווה מנעד רחב של יינות מבעבעים, מהיבשים ביותר ועד לאלו המתקתקים, אבל כמעט כל רוזה מבעבע יבוא טוב לצד עוגות שמרים, מאפינס או טארט פירות מרענן.

אז מה שותים? פסקוואה רוזה מבעבע; ירדן רוזה מבעבע