שאלון יינן - גולן פלם | מגזין היין של מנו וינו
WhatsApp
כפתור הקפץ למעלה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

*פעם ראשונה שלי כאן / נרשמתי בחנות ועליי להשלים כאן

להרשמה

שאלון יינן - גולן פלם

היכן נולדת וגדלת? נולדתי בסטלנבוש שבדרום אפריקה. מדובר בעיניי באחד ממחוזות היין היפים בעולם. את ילדותי ביליתי בראשון לציון כשעוד כונתה ״עיר היין״,  בשל העדויות לכרמים ותעשיית היין שהיו בה.

 

מתי התחלת להתעסק ביין? רשמית התחלתי לעסוק ביין בשנת 1997. זה היה הבציר הראשון שלי בטוסקנה. מאז אני חי, נושם ומכין יין ללא הפסקה.

 

מה משך אותך ליין? ניתן לומר שממש נולדתי אל תוך היין. נולדתי בתקופה בה אבי למד ייננות, בסוף שנות השישים בדרום אפריקה. משם המשכתי לינוק יין בקליפורניה, שם המשיך אבי את לימודי היין שלו.

 

מה היו התחנות שלקחו אותך לשם? בפקולטה לחקלאות סיימתי את התואר הראשון שלי, ומשם המשכתי ללימודי ייננות בפיאצ'נזה שבאיטליה. התמחיתי ביקב קרפינטו שבקיאנטי, והמשכתי לעוד חצי שנה של עשיית יין בדרום אוסטרליה, בעיירה קסומה מוקפת כרמים בשם מקלארן וייל.

 

מה בעיניך מיוחד בכרמים שלך? זכיתי לטעת כרמים באחד מאזורי היין העתיקים בעולם - הרי יהודה. בנוסף, בחרתי אזור ייחודי באבן ספיר, שמאופיין באקלים ייחודי הנובע מהגובה הרם והאוויר הקר הזורם לואדיות. יש לו טופוגרפיה ייחודית המאופיינת בטרסות עתיקות, מדרונות צפוניים וואדיות.

 

מה הערכים שמובילים אותך בקבלת ההחלטות בעת ייצור היין? שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בכרם וביקב, מחויבות לעשייה הטובה ביותר, כשלנגד עיניי תמיד עומד חובב היין אשר מחפש ומעריך איכות.

 

מה הכי מאתגר אותך כיצרן יין? גילוי ונטיעת כרמים חדשים, בצירים אשר מוציאים אותי מאזור הנוחות ודורשים ממני הבנה וחשיבה הוליסטית החל מהכרם ועד לבקבוק.

 

מי הם אנשי ונשות היין שהכי השפיעו עליך, ולמה? אבא שלי, ממנו ספגתי והבנתי חדוות יצירה מהי, ומה זו אהבה יומיומית לעשייה שלך; ג'אן קרלו סאקט (ז"ל) מיקב קרפינטו, היינן הראשון שעבדתי לצידו בטוסקנה וממנו למדתי על הקפדה וירידה לפרטים הקטנים ביותר, שלימים הופכים כמובן לגדולים ביותר; וינסנט דופוש היועץ שלנו מפומרול בשנים האחרונות. איש בעל ידע אינסופי בכורמות וייננות, שכל שהייה במחיצתו היא זכות גדולה ודרכו אני מבין איך מתווים את הדרך המובילה למקומות הגבוהים ביותר, ללא פשרות.

 

מי הם היצרנים החדשים והצעירים שמעניינים אותך, ולמה? ביקב צור מכינים רוזה מדויק, פרחוני ופריך שאני כל כך אוהב, ואדומים מדוייקים ואלגנטים; ביקב אחת, ניצן סברסקי עושה דברים נפלאים עם הלבן שלה, עם נגיעה נשית מעוררת חושים.

 

מה הוא איזור היין האהוב עליך, מלבד האיזור שלך? בורדו. אני אוהב את הקרקע והכרמים, את החיבור המדויק של הזנים לטרואר, את הרצינות, את השאטויים וכמובן - את היינות, בעיקר העוצמתיים של פויאק והאלגנטיים של סט.ג'וליאן.

 

מה היין הכי טוב שטעמת בחיים ומה הפך אותו לכזה בעינייך? CHATEAU HAUT BRION 2010. שלמות של עוצמה ואלגנטיות.

 

מה היה היין האחרון ששתית? סוסון ים אנטואן 2008. הפתעה גדולה ליין בגילו - עושר ורכות.

אם היית יכול לבחור אדום אחד ולבן אחד לשתות בכל ערב בחודש הקרוב, מה הם היו? לבן PULLEY VINZELLES ,GEVREY CHAMBERTIN  אדום.

 

מה הבילוי המועדף עליך בשעות הפנאי? ריצה, טיולים במדבר, סרטים תערוכות, ספרים ומוזיקה.

 

אם לא היית יינן/ית, מה היית עושה בחייך? שדרן רדיו.